Wens het en verlang het.
Geniet ervan en droom ervan.
Lees het en beleef het!

Verhalen vanuit SURINAME...

zaterdag 13 februari 2010

Juf Sarah ...

Hallo iedereen!!

Hopelijk hebben jullie het daar allemaal naar jullie zin en zitten jullie lekker ingeduffeld in een zeteltje want hier ga ik jullie eens lekker warm maken met nieuws uit Suriname!
Vorige week was super spanned en nieuw! Nu we allemaal toch een beetje op ons effen zijn gekomen ging de eerst week van start jwaarbij we iedere dag in de stgeschool aanwezig zouden zijn.
Ik zou weer kunnen beschrijven hoe de lessen verliepen, maar dan zou er niet veel variatie te vinden zijn in deze blog. Remeber: juf schrijft, leerlingen schrijven over ... Toch moet ik zeggen dat ik een redelijk vooruitstrevende school heb. De leerlingen maken toneeltjes over de tekst die ze (eers weliswaar 3 keer luidop) hebben gelezen en deze school experimenteert ook zeer veel met groepswerk. Alle lessen gebeuren wel nog steeds zeer klassikaal en de groepjes worden niet echt ingezet, maar er is een goed begin!

Ik heb ook mijn duidelijke taakomschrijving gekregen. Ik wordt voor 5 en 6 een zorgleerkracht die de zwakke leerlingen extra begeleidt (aparte oefeningen voor hen voorzien, extra uitleg geven) en de leerkrachten in de organisatie steunt (helpen verbeteren, materiaal uitwerken, L.O lessen en uitstappen organiseren). Ook zal ik 5 x 2 uur per week zelf lesegeven.
Zelf heb ik nu al 3 keer voor de klas gestaan en dat valt tot nu toe reuze goed mee! Af en toe gegichel over je 'raar' accent, maar de leerlingen werken al bij al goed mee.

Gisteren hebben we ook voor het eerst Paramaribo by Night ontdekt en dat was wel een beleving waar vooral het begrip "terrasje zitten" veel in voorkwam. We leerde andere studenten kennen uit Limburg en hebben vooral veel ervaring uitgewisseld.

Zo, ik denk wel dat ik het meest memorabele heb verteld, maar als je meer wil weten dan moet je zeker eens op de andere blogs gaan van Ilse, Bartel en Maite gaan kijken!

Een dikke Surinaamse kus aan iedereen en geniet van de sneeuw!!

1 opmerking:

  1. Wij missen je allemaal, maar wensen je super veel succes in Suriname!

    BeantwoordenVerwijderen