Wens het en verlang het.
Geniet ervan en droom ervan.
Lees het en beleef het!

Verhalen vanuit SURINAME...

zaterdag 6 februari 2010

Paramaribo en Polanen

Hey thuisblijvertjes!

Even een berichtje uit Suriname, en ja ik zeg berichtJE want nadat ik naar dat vorige keek besefte ik dat dat veeeeeel te lang is. Dus hiermee neem ik mij voor om evenveel informatie te geven zonder al te uitebreid en lang over te komen.

Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik voor het eerst geonserveerd in de scholen. Gemiddeld 35 kinderen per klas, 3 klasen van ieder jaar en dus 6 jaren. Tel zelf maar uit hoeveel kinderen er daar zitten. Het onderwijs daar valt zelf een beetje te vergelijken met ons onderwijs van 30 jaar terug.
Juf zegt, lln schrijven ALLES op want werkboeken zijn er niet, en lkr verbeterd nadien. Ik had ook super veel dicipline verwacht, maar die kinderen lijk nog losser als bij ons. Ze lopen rond, vingers worden zelden gebruikt en ze zijn heel 'druk'.

Vandaag ook eerste keer de was gedaan. Gebeurde echt op grootmoeders wijze. 1 trommel die de kleren en koud water rond draaien. Het spoelen en drogen moet je dan nog zelf doen.
We hebben hier ook al frieten gegeten uit een Surinaams frietkot enk moet toegeven dat het nog goed meeviel ;)

Zo, morgen de stad verder verkennen en na maadag laat ik jullie ook meer weten over men lessen!!
Dikke Surinaamse kus,
Sarah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten